torsdag 1 maj 2014

Dags att skiljas åt?


I min nästa garderobsrensning finns en stor chans att dessa två plagg blir utrensade. Jag älskar tanken på en jeansskjorta och en sidenskjorta, men av någon anledning använder jag dem inte särskilt ofta. De gånger jag har satt på mig en av skjortorna så slutar det alltid med att jag byter kläder innan jag går hemifrån. Det är någonting med skjortor med knappar som jag inte känner mig helt bekväm i.

Jag gillar skjortor i teorin, men när de väl sitter på min kropp känns det inte bra. Sidenskjortan har jag nog inte använt en enda gång sedan jag köpte den för omkring tre månader sedan. Jeansskjortan har jag använt, men inte så ofta som jag kanske borde. Det var inte det lättaste att hitta en figurnära jeansskjorta med enbart en bröstficka!

Troligtvis är det mitt dåliga samvete som gör att jag håller fast vid de här två plaggen. Sedan jag valde ut dem i min kapsel har de inte blivit använda. Jag är 99,9 %  säker på att jag kommer att försöka sälja sidenskjortan efter sommaren. Jeansskjortan kanske får stanna lite längre än så, men då MÅSTE jag börja använda den oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar